Uw Rechten en Klachtenregeling
Bij Praktijk VENA dragen we transparantie en zorgvuldigheid hoog in het vaandel. Hieronder vindt u belangrijke informatie over uw rechten met betrekking tot het inzien van uw medisch dossier, onze bewaarplicht voor dossiers, en hoe u een klacht kunt indienen.
Recht op Inzage in Uw Dossier
U heeft het recht om uw dossier in te zien. Dit dossier bevat informatie over uw behandeltraject. Een verzoek tot inzage kunt u indienen door contact op te nemen met onze praktijk. We streven ernaar u zo snel mogelijk toegang te geven. Houd er rekening mee dat er mogelijk kosten verbonden zijn aan het verstrekken van kopieën van uw dossier.
Bewaarplicht Dossier
Wij zijn wettelijk verplicht om uw dossier gedurende een bepaalde periode te bewaren. Deze bewaartermijn kan variëren afhankelijk van de aard van de gegevens, maar doorgaans wordt uw dossier minimaal 20 jaar bewaard vanaf het moment van uw laatste behandeling. Na deze periode kunnen we uw dossier vernietigen, tenzij andere wettelijke voorschriften van toepassing zijn.
Klachtenregeling
Bij Praktijk VENA hechten we veel waarde aan zorgvuldigheid en kwaliteit in onze behandelingen. We doen ons uiterste best om u zo goed mogelijk te ondersteunen. Mocht u desondanks ergens niet tevreden over zijn, dan horen we dat graag. Samen zoeken we naar een passende oplossing.
Hoe kunt u een klacht indienen?
U kunt een klacht indienen door contact op te nemen via een e-mail naar antoinette@praktijkvena.nl. We zullen uw klacht serieus nemen en streven ernaar om deze zo snel mogelijk en naar tevredenheid op te lossen.
Komt u er met ons niet uit?
Als we er samen niet uitkomen, kunt u een formele klachtenprocedure starten via het Nederlands Instituut van Psychologie (NIP), waarbij Praktijk VENA is aangesloten.
Daarnaast kunt u uw klacht indienen bij het Centraal Bureau Klachtenmanagement in de Zorg (CBKZ). Dit kan op de volgende manieren (vul het klachtenformulier in en verstuur dit via onderstaande opties naar NIP - *let op: de tekst op de oude site noemt hier NIP, maar de contactgegevens zijn van CBKZ. Dit dient geverifieerd te worden.*):
- Per e-mail: klachten@cbkz.nl
- Per post: CBKZ, Antwoordnummer 570, 4200 WB Gorinchem
Meer informatie
Praktijk VENA volgt het Model Klachten- en Geschillenreglement van het NIP. Model Klachten- en Geschillenreglement NIP.
Heeft u vragen over uw rechten, uw dossier of onze werkwijze? Neem gerust contact met ons op. Wij staan voor u klaar.
Neem Contact Op